Od 1. dnia pracy otrzymujesz wynagrodzenie przysługujące u pracodawcy-użytkownika za pracę na stanowisku, na którym będziesz pracować (wynagrodzenie pracodawcy-użytkownika). Określimy to w Twojej umowie o oddelegowanie. O wysokości wypłacanego przez pracodawcę-użytkownika wynagrodzenia decyduje Układ Zbiorowy Pracy (CAO), któremu dany pracodawca podlega.

Raz na tydzień lub raz na cztery tygodnie. Decyduje o tym pracodawca-użytkownik, u którego pracujesz. Wynagrodzenie jest wypłacane w każdy czwartek następujący po przepracowanym okresie.

Specyfikację wynagrodzenia otrzymujesz w każdą środę następującą po przepracowanym okresie. Jest ona przysyłana e-mailem lub udostępniana przez portal internetowy e-UUR. Za pomocą przycisku ‘najnowsza specyfikacja wynagrodzenia’ przejdziesz do sporządzonej ostatnio specyfikacji. 

 


 

 


 

Zanim zaczniesz u nas pracę, otrzymasz powitalny e-mail. Znajduje się w nim link umożliwiający utworzenie hasła. Po utworzeniu hasła uzyskasz dostęp do swojego konta osobistego. Możesz zalogować się przez naszą stronę internetową w portalu NED. Możesz także wejść bezpośrednio na stronę logowania za pomocą linku https://nedpersoneel.flexportal.eu/

Za pomocą przycisku ‘nie pamiętam hasła’ możesz utworzyć nowe hasło. Możesz także wysłać 
e-mail na adres servicedesk@ned-personeel.nl. NED wyśle Ci wówczas nowy e-mail powitalny. 

 


 

 


 

Przysługuje Ci dodatek urlopowy w wysokości 8,33% faktycznego wynagrodzenia za przepracowane dni, dni urlopowe i świąteczne. Dodatek urlopowy wypłacany jest w połowie maja. Jeżeli chcesz otrzymać go wcześniej, musisz przekazać taką prośbę do biura obsługi NED. W tym celu napisz na adres servicedesk@ned-personeel.nl

Rezerwy zostaną Ci wypłacone, gdy skończysz pracę dla NED. Zgromadzony dodatek urlopowy wypłacany jest zawsze w maju. Zgromadzony urlop możesz wykorzystywać przez cały rok, pod warunkiem że w ciągu tygodnia nie wykorzystasz większej liczby godzin urlopowych niż wynosi Twój standardowy (średni) wymiar czasu pracy tygodniowo (godziny przepracowane + godziny urlopowe). Chcesz wziąć płatny urlop? Poinformuj o tym po prostu biuro obsługi NED. 

Zgromadzone przez Ciebie rezerwy widnieją u dołu Twojej specyfikacji wynagrodzenia. Oprócz tego saldo rezerw z ostatniej specyfikacji znajdziesz także na portalu NED, pod przyciskiem ‘rezerwy’.

 


 

 


 

Oczywiście! Pracujesz przede wszystkim po to, by zarabiać pieniądze teraz, ale i z myślą o swojej przyszłości. Wszyscy nasi pracownicy powyżej 21. roku życia objęci są regulacjami emerytalnymi wStiPP Pensioen. Twoje dokładne prawa i obowiązki w tym zakresie zależą od długości czasu przepracowanego w NED. Jeżeli po raz pierwszy zaczynasz pracę dla zleceniodawcy za pośrednictwem NED, pracujesz w fazie A. Po 26 przepracowanych tygodniach zostajesz – jeżeli masz 21 lat lub więcej – objęty(-a) Podstawowym programem emerytalnym. NED opłaca wówczas Twoją składkę emerytalną. Po 78 tygodniach przechodzisz do rozszerzonego programu emerytalnego.

 


 

 


 

Im dłużej pracujesz za pośrednictwem NED, tym więcej praw nabywasz. Jest to podzielone na 3 fazy. 

 

Faza A

Pierwszych 78 tygodni pracy dla NED nazywamy fazą A. Zaliczane są do nich wyłącznie faktycznie przepracowane tygodnie. Tych 78 tygodni nie musi następować ciągiem, lecz przerwa w pracy nie może trwać dłużej niż 26 tygodni. W przeciwnym razie naliczanie tygodni w fazie A zacznie się od nowa. 

 

Faza B

Po przepracowaniu 78 tygodni przysługuje Ci umowa o pracę na czas określony. W trakcie tej fazy możesz otrzymać maksymalnie 6 umów na czas określony przez okres maksymalnie 4 lat. Również tutaj naliczanie w fazie A zaczyna się od nowa w przypadku przerwy w pracy trwającej 6 miesięcy lub dłużej. 

 

Faza C

Jeżeli po przejściu fazy B w ciągu 6 miesięcy znów zostaniesz zatrudniony(-a) za pośrednictwem NED, przechodzisz do fazy C. W tej fazie otrzymujesz umowę o pracę na czas nieokreślony.

Gdy zachorujesz w dniu, w którym miałeś(-łaś) pracować, będzie to przede wszystkim kłopotliwe dla Ciebie. Ale także dla firmy, w której pracujesz. Na szczęście wspólnie dbamy o to, by prace przez to nie stanęły. Jeżeli zgłosisz zachorowanie na czas, będziemy mogli wyznaczyć w zastępstwie inną osobę, która wykona Twoją pracę. Ponieważ liczymy na Twoje zaangażowanie, ważne jest, byś w razie choroby przestrzegał(a) określonych zasad:

 

Możliwie jak najszybciej, a w każdym razie z dużym wyprzedzeniem przed rozpoczęciem zmiany, zadzwoń do firmy, w której pracujesz.
Zadzwoń do nas przed godziną 08:45. Ustalimy, iż będziemy regularnie kontaktować się telefonicznie, by sprawdzać, jak się masz

Tak! To bardzo ważne! Gdy wyzdrowiejesz, zgłoś to firmie, w której pracujesz oraz pracownikom biura obsługi NED.

Każda osoba w Holandii musi być obowiązkowo objęta ubezpieczeniem kosztów leczenia. NED zawiera dla swoich pracowników tymczasowych grupowe ubezpieczenie zdrowotne. Możesz uczestniczyć w nim, opłacając atrakcyjną cenowo składkę. Rejestrując się w NED, podajesz, czy chcesz skorzystać z oferowanego przez nas ubezpieczenia zdrowotnego. 

Jeżeli otrzymałeś(-łaś) formularz (elektroniczny) od swojego doradcy kredytowego lub wynajmującego, możesz przesłać go na adres servicedesk@ned-personeel.nl. Dopilnujemy, by został on możliwie jak najszybciej wypełniony, podpisany i odesłany do Ciebie. Nie masz formularza elektronicznego? Zeskanuj otrzymany formularz i prześlij go mailem na adres servicedesk@ned-personeel.nl. Jeżeli w ogóle nie otrzymałeś(-łaś) od doradcy kredytowego żadnego formularza, możemy wystawić Ci standardowe zaświadczenie od pracodawcy.

Na Twoim koncie w naszym portalu znajdują się wszystkie Twoje specyfikacje wynagrodzeń i rozliczenia roczne. Rozliczenia roczne za miniony rok kalendarzowy są co do zasady gotowe mniej więcej w połowie stycznia nowego roku. Znajdziesz je za pomocą przycisku ‘dokumenty’.

 


 

 


 

Jeżeli chcesz zmienić swoją ulgę podatkową, musisz złożyć nowe oświadczenie. Standardowy egzemplarz blanco możesz pobrać ze strony https://download.belastingdienst.nl, wydrukować go, wypełnić, podpisać, zeskanować i przesłać na adres servicedesk@ned-personeel.nl

Możesz również zadzwonić lub napisać do nas. Prześlemy Ci wówczas szybko egzemplarz elektroniczny, który będziesz mógł/mogła wypełnić cyfrowo.

Dopilnuj, by wpisać wszystkie dane, zaznaczyć swój wybór („tak” lub „nie”) oraz podać datę wejścia w życie zmiany.

Możesz pobrać ją za darmo ze sklepu Google Playstore lub Apple Store. Będziesz mógł/mogła wówczas podpisywać dokumenty elektronicznie za pośrednictwem telefonu. W aplikacji znajdziesz także swoje osobiste dokumenty, specyfikacje wynagrodzeń i rozliczenia roczne. Oprócz tego będziesz mógł/mogła zatwierdzać w niej rejestry przepracowanych godzin dla pracodawcy-użytkownika.

 


 

 


 

W momencie zatrudnienia otrzymałeś(-łaś) powitalny e-mail z linkiem do portalu. Za jego pomocą możesz utworzyć swoje osobiste konto. Jest Ci ono potrzebne, by móc elektronicznie podpisywać wszystkie ważne dokumenty. Jest to szybkie, a poza tym bardziej ekologiczne.

Podpisywać dokumenty elektronicznie możesz także za pośrednictwem telefonu. Uwaga: gdy pobierzesz aplikację, będziesz mógł/mogła ustawić sobie swój osobisty kod PIN. On sam nie wystarczy jednak do złożenia podpisu elektronicznego – do tego potrzebny Ci będzie zawsze 6-cyfrowy kod, który otrzymasz na swój telefon komórkowy w momencie składania podpisu. Jeżeli podany nam przez Ciebie numer telefonu komórkowego jest nieprawidłowy lub nie otrzymasz kodu, skontaktuj się z biurem obsługi.