NED Work People
cover-image

FAQ Pracownicy

Ze względu na ogólny wzrost kosztów opieki zdrowotnej, koszty ubezpieczenia zdrowotnego również rosną w Zorg en Zekerheid. Jeśli jesteś zarejestrowany w Zorg en Zekerheid, Twoje koszty za ubezpieczenie zdrowotne wzrosną od pierwszego okresu w 2023 r. Ubezpieczenie wzrosnie z 28,42 euro do 33,39 euro tygodniowo.

Ubezpieczenie zdrowotne

Od 1. dnia pracy otrzymujesz wynagrodzenie przysługujące u pracodawcy-użytkownika za pracę na stanowisku, na którym będziesz pracować (wynagrodzenie pracodawcy-użytkownika). Określimy to w Twojej umowie o oddelegowanie. O wysokości wypłacanego przez pracodawcę-użytkownika wynagrodzenia decyduje Układ Zbiorowy Pracy (CAO), któremu dany pracodawca podlega.

Raz na tydzień lub raz na cztery tygodnie. Decyduje o tym pracodawca-użytkownik, u którego pracujesz. Wynagrodzenie jest wypłacane w każdy czwartek następujący po przepracowanym okresie.

2024        
Okres Data rozpoczecia okresu Data zamkniecia okresu Wyplaty Dzien wyplaty
1 1-styczen 28-styczen 31-styczen 1-luty
2 29-styczen 25-luty 28-luty 29-luty
3 26-luty 24-marzec 27-marzec 28-marzec
4 25-marzec 21-kwiecien 24-kwiecien 25-kwiecien
5 22-kwiecien 19-maj 22-maj 23-maj
6 20-maj 16-czerwiec 19-czerwiec 20-czerwiec
7 17-czerwiec 14-lipiec 17-lipiec 18-lipiec
8 15-lipiec 11-sierpien 14-sierpien 15-sierpien
9 12-sierpien 8-wrzesien 11-wrzesien 12-wrzesien
10 9-wrzesien 6-pazdziernik 9-pazdziernik 10-pazdziernik
11 7-pazdziernik 3-listopad 6-listopad 7-listopad
12 4-listopad 1-grudzien 4-grudzien 5-grudzien
13 2-grudzien 29-grudzien 1-styczen 2-styczen

Specyfikację wynagrodzenia otrzymujesz w każdą środę następującą po przepracowanym okresie. Jest ona przysyłana e-mailem lub udostępniana przez portal internetowy e-UUR. Za pomocą przycisku ‘najnowsza specyfikacja wynagrodzenia’ przejdziesz do sporządzonej ostatnio specyfikacji. 

 


 

 


 

Zanim zaczniesz u nas pracę, otrzymasz powitalny e-mail. Znajduje się w nim link umożliwiający utworzenie hasła. Po utworzeniu hasła uzyskasz dostęp do swojego konta osobistego. Możesz zalogować się przez naszą stronę internetową w portalu NED. Możesz także wejść bezpośrednio na stronę logowania za pomocą linku https://nedpersoneel.flexportal.eu/

Za pomocą przycisku ‘nie pamiętam hasła’ możesz utworzyć nowe hasło. Możesz także wysłać 
e-mail na adres servicedesk@ned-personeel.nl. NED wyśle Ci wówczas nowy e-mail powitalny. 

 


 

 


 

Przysługuje Ci dodatek urlopowy w wysokości 8,33% faktycznego wynagrodzenia za przepracowane dni, dni urlopowe i świąteczne. Dodatek urlopowy wypłacany jest w połowie maja. Jeżeli chcesz otrzymać go wcześniej, musisz przekazać taką prośbę do biura obsługi NED. W tym celu napisz na adres customerservice@ned-personeel.nl

Rezerwy zostaną Ci wypłacone, gdy skończysz pracę dla NED. Zgromadzony dodatek urlopowy wypłacany jest zawsze w maju. Zgromadzony urlop możesz wykorzystywać przez cały rok, pod warunkiem że w ciągu tygodnia nie wykorzystasz większej liczby godzin urlopowych niż wynosi Twój standardowy (średni) wymiar czasu pracy tygodniowo (godziny przepracowane + godziny urlopowe). Chcesz wziąć płatny urlop? Poinformuj o tym po prostu biuro obsługi NED. 

Zgromadzone przez Ciebie rezerwy widnieją u dołu Twojej specyfikacji wynagrodzenia. Oprócz tego saldo rezerw z ostatniej specyfikacji znajdziesz także na portalu NED, pod przyciskiem ‘rezerwy’.

 


 

 


 

Tak! Oczywiście pracujesz głównie po to, aby zarabiać pieniądze, ale myślimy również o Twojej przyszłości. Mamy program emerytalny dla wszystkich pracowników w wieku 18 lat i starszych w StiPP Pensioen. Dokładne prawa i obowiązki zależą od tego, jak długo pracujesz dla NED. Kiedy po raz pierwszy rozpoczynasz pracę dla klienta za pośrednictwem NED, zaczynasz w podstawowym programie emerytalnym. Następnie NED opłaca składkę emerytalną. Po 52 przepracowanych tygodniach przechodzisz do programu Plus. W programie Plus również odprowadzane są składki emerytalne.

Im dłużej pracujesz za pośrednictwem NED, tym więcej praw nabywasz. Jest to podzielone na 3 fazy. 

 

Faza A

Pierwszych 52 tygodni pracy dla NED nazywamy fazą A. Zaliczane są do nich wyłącznie faktycznie przepracowane tygodnie. Tych 52 tygodni nie musi następować ciągiem, lecz przerwa w pracy nie może trwać dłużej niż 26 tygodni. W przeciwnym razie naliczanie tygodni w fazie A zacznie się od nowa. 

Faza B

Po przepracowaniu 52 tygodni przysługuje Ci umowa o pracę na czas określony. W trakcie tej fazy możesz otrzymać maksymalnie 6 umów na czas określony przez okres maksymalnie 4 lat. Również tutaj naliczanie w fazie A zaczyna się od nowa w przypadku przerwy w pracy trwającej 6 miesięcy lub dłużej. Pracownicy którzy dniu 2 stycznia 2023 juz trzy lata maja umowe w fasie B w kontynuacji  otrzymaja w tym dniu fase C.

Faza C

Jeżeli po przejściu fazy B w ciągu 6 miesięcy znów zostaniesz zatrudniony(-a) za pośrednictwem NED, przechodzisz do fazy C. W tej fazie otrzymujesz umowę o pracę na czas nieokreślony.

Gdy zachorujesz w dniu, w którym miałeś(-łaś) pracować, będzie to przede wszystkim kłopotliwe dla Ciebie. Ale także dla firmy, w której pracujesz. Na szczęście wspólnie dbamy o to, by prace przez to nie stanęły. Jeżeli zgłosisz zachorowanie na czas, będziemy mogli wyznaczyć w zastępstwie inną osobę, która wykona Twoją pracę. Ponieważ liczymy na Twoje zaangażowanie, ważne jest, byś w razie choroby przestrzegał(a) określonych zasad:

 

Możliwie jak najszybciej, a w każdym razie z dużym wyprzedzeniem przed rozpoczęciem zmiany, zadzwoń do firmy, w której pracujesz.
Zadzwoń do nas przed godziną 08:45. Ustalimy, iż będziemy regularnie kontaktować się telefonicznie, by sprawdzać, jak się masz

Tak! To bardzo ważne! Gdy wyzdrowiejesz, zgłoś to firmie, w której pracujesz oraz pracownikom biura obsługi NED.

Każda osoba w Holandii musi być obowiązkowo objęta ubezpieczeniem kosztów leczenia. NED zawiera dla swoich pracowników tymczasowych grupowe ubezpieczenie zdrowotne. Możesz uczestniczyć w nim, opłacając atrakcyjną cenowo składkę. Rejestrując się w NED, podajesz, czy chcesz skorzystać z oferowanego przez nas ubezpieczenia zdrowotnego. 

Ubezpieczenie zdrowotne PL

Insurance card EN

Jeżeli otrzymałeś(-łaś) formularz (elektroniczny) od swojego doradcy kredytowego lub wynajmującego, możesz przesłać go na adres customerservice@ned-personeel.nl. Dopilnujemy, by został on możliwie jak najszybciej wypełniony, podpisany i odesłany do Ciebie. Nie masz formularza elektronicznego? Zeskanuj otrzymany formularz i prześlij go mailem na adres customerservice@ned-personeel.nl. Jeżeli w ogóle nie otrzymałeś(-łaś) od doradcy kredytowego żadnego formularza, możemy wystawić Ci standardowe zaświadczenie od pracodawcy.

Na Twoim koncie w naszym portalu znajdują się wszystkie Twoje specyfikacje wynagrodzeń i rozliczenia roczne. Rozliczenia roczne za miniony rok kalendarzowy są co do zasady gotowe mniej więcej w połowie stycznia nowego roku. Znajdziesz je za pomocą przycisku ‘dokumenty’.

 


 

 


 

Jeżeli chcesz zmienić swoją ulgę podatkową, musisz złożyć nowe oświadczenie. Standardowy egzemplarz blanco możesz pobrać ze strony https://download.belastingdienst.nl, wydrukować go, wypełnić, podpisać, zeskanować i przesłać na adres customerservice@ned-personeel.nl

Możesz również zadzwonić lub napisać do nas. Prześlemy Ci wówczas szybko egzemplarz elektroniczny, który będziesz mógł/mogła wypełnić cyfrowo.

Dopilnuj, by wpisać wszystkie dane, zaznaczyć swój wybór („tak” lub „nie”) oraz podać datę wejścia w życie zmiany.

W momencie zatrudnienia otrzymałeś(-łaś) powitalny e-mail z linkiem do portalu. Za jego pomocą możesz utworzyć swoje osobiste konto. Jest Ci ono potrzebne, by móc elektronicznie podpisywać wszystkie ważne dokumenty. Jest to szybkie, a poza tym bardziej ekologiczne.

Podpisywać dokumenty elektronicznie możesz także za pośrednictwem telefonu. Uwaga: gdy pobierzesz aplikację, będziesz mógł/mogła ustawić sobie swój osobisty kod PIN. On sam nie wystarczy jednak do złożenia podpisu elektronicznego – do tego potrzebny Ci będzie zawsze 6-cyfrowy kod, który otrzymasz na swój telefon komórkowy w momencie składania podpisu. Jeżeli podany nam przez Ciebie numer telefonu komórkowego jest nieprawidłowy lub nie otrzymasz kodu, skontaktuj się z biurem obsługi. 

Twoje dokumenty dotyczace opieki zdrowotnej mozesz znalezc w portalu za pomoca przycisku ‘’Dokumenty’’.

Ta strona używa plików cookie, by ułatwić korzystanie z niej i ze stron z nią powiązanych, poprawić wyniki oraz doświadczenia użytkownika i zwiększyć dopasowanie oferty. Zaznacz „Zgadzam się”, by zaakceptować naszą politykę prywatności i oświadczenie.